Generelle kjøpsbetingelser | Miss Mary of Sweden
Hopp til hovedinnhold
Din handlekurv er tom

Generelle kjøpsbetingelser

Generelle kjøpsbetingelser

Når du besøker eller handler i Miss Mary of Swedens nettbutikk www.missmary.se (under kun <<Miss Mary>>) gjelder våre kjøps- og brukerbetingelser.

Derfor er det viktig at du leser gjennom brukerbetingelsene nøye før du bruker nettstedet. Når du bruker nettstedet og/eller bestiller fra nettstedet, betyr det at du godkjenner kjøps- og brukerbetingelsene som gjelder her.

Miss Mary forbeholder seg retten til å endre disse betingelsene. Hvis betingelsene endres etter at du har lagt inn en bestilling, er det betingelsene som var offentliggjort ved bestillingstidspunktet som gjelder.

Hvis Miss Marys nettsted inneholder lenker til tredje part, eller hvis materiale fra Miss Mary har blitt offentliggjort hos tredje part, er Miss Mary ikke ansvarlig for eventuelle skader eller tap som skulle oppstå ved bruken av den aktuelle informasjonen, fordi Miss Mary ikke har kontroll over innholdet på disse nettestedene.

Alle henvisninger i disse betingelsene til <<Miss Mary of Sweden>>, <<Miss Mary>> eller <<nettbutikken>>, viser til Miss Mary of Sweden OÜ, organisasjonsnr. 10194063, Mahtra 30C, Tallin, Harju 13811, Estland.

Hvis du har spørsmål om Miss Mary eller disse kjøps- og brukerbetingelsene, kan du kontakte vår kundeservice på telefonnummer: 69 21 19 90.

Behandling av personopplysninger

Morselskapet, Miss Mary of Sweden OÜ, er ansvarlig for behandlingen av personopplysningene dine og at de behandles i samsvar med gjeldende bestemmelser i henhold til EU-direktiv 98/48/EF.

Miss Mary kan gi videre opplysninger til samarbeidspartnere eller hvis myndigheter krever det, i samsvar med lovene som gjelder til enhver tid. For fullstendig informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger, henviser vi til vår personopplysningspolicy <<Behandling av personopplysninger>>.

En gang i året har du rett til å få gratis informasjon om hvordan personopplysningene dine brukes. Hvis du vil motta slik informasjon, må du sende oss en skriftlig forespørsel. Hvis du vil endre personopplysningene, eller si fra om at du ikke vil ha direktereklame, ber vi deg kontakte vår
kundeservice på telefon: 69 21 19 90

Kjøp

Bestillinger til Miss Mary kan skje via nettbutikken. I Sverige, Norge og Finland kan bestillinger også gjøres på telefon eller via en skriftlig bestillingsseddel.

For å gjøre en bestilling hos Miss Mary, må du være minst 18 år og bosatt i et av landene som vi leverer til, for tiden alle EU-land samt Norge og USA. Bestillingen må skje i nettbutikken for landet der mottakeren er bosatt eller, for personer som bor i EU-land, i den felles nettbutikken for EU-land www.missmary.eu.

Kunden må oppgi en leveringsadresse og kontaktopplysninger. Opplysningene kan du enkelt oppgi ved å registrere deg som kunde på vår hjemmeside, eller ved å ta i bruk vår utsjekkingsprosess i nettbutikken.

Kjøpet er ikke gjennomført før bestillingen er plukket på lageret og du har fått informasjon om at forsendelsen er klar til levering.

Avtale og ordrebekreftelse

I forbindelse med en bestilling hos Miss Mary, inngår du en avtale når Miss Mary bekrefter at bestillingen er pakket og klar til levering. En kopi av ordrebekreftelsen sendes til kunden via e-post.

Vi gjør vårt beste for å bekrefte ordren så raskt som mulig. Hvis du gjør bestillingen en helg eller en helligdag, er vårt mål at bestillingen skal behandles førstkommende normale virkedag innen kl. 18.00.

Prissetting og valuta

Alle priser på Miss Mary vises inklusive moms. Prisene inkluderer ikke betalings- og fraktavgifter. Disse oppgis separat. Prisene og eventuelle tilbud gjelder ved det aktuelle tilfellet og kan endres uten forvarsel.

Minste ordrebeløp er SEK 200, NOK 200, EUR 25, GBP 25 henholdsvis USD 25.

Maksimalt antall artikler per forsendelse er 6 artikler. Ved bestillinger som omfatter 7 eller flere artikler, vil varene bli levert i mer enn 1 forsendelse. OBS: Maksimalt ordrebeløp for USA er USD 190.

Rabatter og tilbud

Miss Mary har av og til ulike typer rabatter og tilbud som en del av markedsføringen. Hvis du har en rabattkode, oppgir du den i feltet for rabattkoden. Legg merke til at det kun er mulig å bruke rabattkoder på varer som selges til ordinarie pris og at det kun er mulig å bruke én rabattkode per kjøp. Alle rabattkoder kan kun utnyttes ved ett kjøp per husholdning.

Miss Mary er ikke ansvarlig for tilbud eller rabattkoder som publiseres på andre steder enn i Miss Marys eget nyhetsbrev, kataloger eller nettbutikk.

Betaling

Når du handler hos Miss Mary, kan du velge mellom følgende betalingsalternativer:

Kredittkort – vi aksepterer VISA og MasterCard.  

Postoppkrav – hvis du velger dette alternativet, tilkommer en avgift for postoppkrav på 56 NOK.

Collector Faktura/Delbetale
I samarbeid med Collector Bank AB, tilbyr vi faktura og delbetaling. Når du velger Collector som betalingsmåte får du hjem dine varer før du betaler. Du kan siden velge å betale hele beløpet med en gang eller dele opp betalingen i mindre deler. En fakturaavgift på 25kr tilkommer.

Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura eller delbetaling og du må være minst 18 år gammel når du bestiller. Når du har fått fakturen kan du velge å delbetale opp til 12 måneder ved å betale minstebeløp som er angitt på fakturaen. Ved delbetaling tilkommer en rente på 19,2% per år.

Ved et kredittkjøp tas det på deg som kunde en kredittopplysning. Ved forsinket eller uteblitt betaling debiteres en avgift samt forsinkelsesrente.

Tilbakebetaling faktura
Om du har betalt din faktura, men angrer ditt kjøp vil du få et til gode beløp hos Collector. For å kunne betale tilbake dette til deg behøver vi din kontaktinformasjon og informasjon om hvilket kontonummer tilbakebetalingen skal gjøres til, denne informasjonen spares ikke i forbindelse med din betaling. Opplysningene sendes på epost til: contactcenter@collectorbank.no eller ring 22 41 14 55. Du kan også besøke oss på www.collector.se.

Leveringer

Miss Mary tilbyr følgende leveringsalternativer:

Levering per post – du betaler kun 49,90 kr for å få bestillingen hjemsendt per post. Levering skjer innen 5–7 dager fra vi har bekreftet bestillingen. Hvis pakkens størrelse tillater det, legges den i postkassen. Hvis pakken ikke kan legges i postkassen, får du en hentelapp med informasjon om at du kan hente pakken på et utleveringssted.

Pakker som ikke hentes ut– for alle pakker som ikke løses ut på utleveringsstedet, belastes kunden med en avgift på 150 kr. Avgiften tilsvarer de faktiske kostnadene for frakt, ekspedisjonsavgift og håndtering.

Angrerett, retur og bytte

Ifølge loven har du 14 dagers angrerett. Hos Miss Mary har du alltid 100 dagers angre- og returrett. Ved bytte eller retur skal varene som du returnerer være i samme stand som da du mottok dem. Fyll alltid i den vedlagte returseddelen. Du kan returnere varene i den samme posen som de kom i. Husk å frankere forsendelsen. Hvis du angrer kjøpet eller hvis du vil bytte noe, betaler du returfrakten selv. Retur- og bytterett gjelder selvsagt ikke hvis varen har vært i bruk.

Hvis det finnes feil på varen, eller hvis den er sendt feil, betaler vi returfrakten. Ta kontakt med vår kundeservice for nærmere instruksjoner. Hvis du har spørsmål om returen, kan du kontakte kundeservice på telefon 69 21 19 90

Ved returer betaler vi tilbake pengene senest 14 dager fra dagen vi melding om returen, men ikke før vi har mottatt varen og kontrollert den.
Gebyrer for forsendelse og håndtering blir ikke refundert.

Tilbakebetaling faktura
Om du har betalt din faktura, men angrer ditt kjøp vil du få et til gode beløp hos Collector. For å kunne betale tilbake dette til deg behøver vi din kontaktinformasjon og informasjon om hvilket kontonummer tilbakebetalingen skal gjøres til, denne informasjonen spares ikke i forbindelse med din betaling. Opplysningene sendes på epost til: contactcenter@collectorbank.no eller ring 22 41 14 55. Du kan også besøke oss på www.collector.se.

Returadresse:
Miss Mary of Sweden
Postboks 280
1752 HALDEN

Reklamasjon

Vi setter pris på at du hjelper oss med å påpeke eventuelle feil på varen. Hvis du har klager som gjelder varen vi har levert og vil gjøre en reklamasjon, ber vi deg returnere varen til oss så raskt som mulig. Hvis reklamasjonen gjelder en vare som har vært i bruk, ber vi deg kontakte kundeservice for nærmere instruksjoner. Reklamasjon av brukte plagg som ikke er vasket, behandles ikke.

Ved en eventuell tvist, henviser vi alltid til Forbrukerrådet eller tilsvarende klagenemnd. Miss Mary følger alltid nemndens anbefalinger.

Tollfrie soner

Vi kan dessverre ikke levere varer til Svalbard, Jan Mayen og Bjørnøya.

Force Majeure

Miss Mary har ikke ansvar for forsinkelser som oppstår på grunn av omstendigheter som Miss Mary ikke kan kontrollere, for eksempel omfattende arbeidskonflikter, krig, brann, lynnedslag, terrorangrep, endrede myndighetsbestemmelser, tekniske problemer, feil på strøm-/tele-/dataforbindelser eller annen kommunikasjon samt feil eller forsinkelser i tjenester fra underleverandører på grunn av omstendigheter som er nevnt her. Disse omstendighetene skal gjelde som grunn til ansvarsfrihet fra erstatning og andre konsekvenser.