Generelle kjøpsbetingelser

Generelle vilkår og forutsetninger for kjøp

Denne nettsiden eies og driftes av Miss Mary of Sweden AB, org. nr. 556638-9101, Box 1152, 50111 Borås, Sweden


Når du besøker eller handler fra Miss Mary of Swedens nettbutikk www.missmary.com (nedenfor henvist til som Miss Mary), er du bundet av våre vilkår og forutsetninger for kjøp og bruk. Det er derfor viktig at du leser nøye gjennom vilkårene og forutsetningene for bruk før du bruker nettstedet. Ved å bruke nettstedet og/eller bestille via nettstedet, samtykker du i disse vilkårene og forutsetningene for kjøp og bruk. Frøken Mary forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene og forutsetningene. Hvis vilkårene og forutsetningene er endret etter at du har sendt inn en bestilling, gjelder de vilkårene og forutsetningene som ble publisert på det tidspunktet bestillingen ble gjennomført.


I tilfelle Miss Marys nettside inneholder lenker til tredjeparter, eller dersom materiale fra Miss Mary er utgitt av tredjeparter, vil Miss Mary ikke kunne holdes ansvarlig for eventuelle skader eller tap som ville kunne oppstå ved bruk av den aktuelle informasjonen, ettersom Miss Mary ikke har noen kontroll over innholdet på disse nettstedene.


Alle henvisninger i disse vilkårene og forutsetningene til "Miss Mary of Sweden", "Miss Mary", eller "nettbutikken" gjelder Miss Mary of Sweden AB, org. nr. 556638-9101, Box 1152, 50111 Borås, Sweden. Hvis du har spørsmål ang. Miss Mary eller disse vilkårene og forutsetningene for kjøp og bruk, kontakt vår kundeservice på Tlf. 69213143

Behandling av personopplysninger

Morselskapet, Miss Mary of Sweden AB, er ansvarlig for behandlingen av dine personopplysninger og for å sikre at de behandles i samsvar med gjeldende lover ang. databeskyttelse, herunder EUs Generelle retningslinjer ang. personvern (EU-direktiv 2016/679).


Vi behandler dine personopplysninger for å kunne gjennomføre avtalen som er inngått med deg selv, i samsvar med forpliktelser fastsatt gjennom lovverket og i Miss Marys legitime interesser. Miss Mary bestreber seg til enhver tid på å sikre at personopplysningene behandles innen EU/EØS, men i tilfelle personopplysningene dine behandles utenfor EU/EØS, vil vi sikre at et tilstrekkelig sikkerhetsnivå oppnås ved å treffe såkalt egnede beskyttelsesforanstaltninger, for eksempel gjennom EUs standard kontraktsklausuler.


Miss Mary vil kunne utlevere informasjon til andre selskaper som behandler data på våre vegne for å gjøre det mulig for oss å yte våre tjenester, for eksempel markedsføring, analyse, distribusjon eller andre tjenester, eller når vi må gjøre det for offentlige myndigheter i samsvar med gjeldende lovgivning.


For fullstendig informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger eller informasjon vedr. Dine rettigheter, henviser vi til våre prinsipper ang. personvern .

Kjøp

Bestillinger til Miss Mary kan gjøres via nettbutikken. I Sverige, Norge og Finland kan bestillinger også gjennomføres via telefon eller ved å bruke bestillingsskjema.


For å kunne bestille hos Miss Mary, må du være minst 18 år gammel og bosatt i ett av de landene vi leverer til, dvs. pr. i dag alle EU-land, USA, Australia og New Zealand. Bestillinger må sendes inn gjennom nettbutikken for landet der mottakeren er bosatt, eller - for personer bosatt i EU - i den felles EU-nettbutikken www.missmary.com


Kunden må oppgi en adresse for levering og full kontaktinformasjon. Den enkleste måten å oppgi disse detaljene på er ved å registrere seg som kunde på vår nettside, eller ved å bruke vår utsjekkingsprosedyre i nettbutikken. Kjøpet er ikke fullført før varene er hentet fra lageret, og du har fått beskjed om at varen din er klar til levering.

Avtale og bekreftelse på bestilling

Når du bestiller hos Miss Mary, inngår du en avtale med Miss Mary når Miss Mary bekrefter at det du har bestilt er pakket og klart for levering. En kopi av denne bestillingsbekreftelsen sendes deretter til kunden via e-post. Vi gjør vårt ytterste for å bekrefte bestillingen din så raskt som mulig. Hvis du sender inn en bestilling i helgen eller på en fridag, bestreber vi oss på å behandle bestillingen innen kl. 18.00 neste ordinære arbeidsdag.

Rabatter og tilbud

Miss Mary har noen ganger ulike typer rabatter og tilbud som en del av markedsføringen. Hvis du har en rabattkode, så skriv denne inn i rabattkodeboksen. Vær oppmerksom på at det kun er mulig å bruke rabattkoder for varer som selges til vanlig pris, og at bare én rabattkode kan brukes pr. gang. Alle rabattkoder kan bare brukes én gang pr. husholdning. Miss Mary er ikke ansvarlig for tilbud eller rabattkoder som publiseres på andre steder enn i Miss Marys egne nyhetsbrev, kataloger eller nettbutikk.

Betaling

Klarna Checkout
Når du skal fullføre en bestilling i Nettbutikken, blir du bedt om å oppgi dine personopplysninger. Du bekrefter at opplysningene er korrekte og fullstendige. Du er selv ansvarlig for feilaktige opplysninger.


Betaling med kort – Du kan velge å betale bestillingen din med kort. Du kan bruke VISA eller Mastercard/Eurocard i Nettbutikken ved betaling med kort. Kjøp ved bruk av kort er gratis. Ved bestilling reserveres kjøpesummen på kontoen din. Pengene trekkes fra konto når varene blir sendt. Alle kortbetalinger behandles av Miss Mary's samarbeidspartner, som kontrollerer om kortet er godkjent for kjøp. Alle kort- og personopplysninger er krypterte, slik at ingen kan se dem. Kvittering på bestillingen din sendes sammen med varene. For hver bestilling vil det tilkomme en fraktavgift, som angitt i Nettbutikken.


Betaling med faktura – Miss Mary tilbyr kundene å betale med faktura fra samarbeidspartnern vår, Klarna. Ingen faktureringsavgift tillkommer.


Ved valg av faktura som betalingsmåte, har du mulighet til å betale etter at du har mottatt varene dine. Fakturaen skal betales innen 14 dager fra fakturadato. Dersom betalingen uteblir, tilkommer det et påminnelsesgebyr på 50 kroner og forsinkelsesrente i henhold til forsinkelsesrenteloven. Du vil bli kredittvurdert under kjøpet, som i noen tilfeller innebærer en kredittsjekk. I så fall mottar du en kopi av kredittsjekken i posten. Personopplysningene behandles i samsvar med gjeldende lover og disse Kjøpsvilkårene (se under).


Klarna gjennomfører en standard kredittsjekk ved betaling med faktura. Dersom kredittsøknaden din ikke godkjennes av Klarna kan du ikke handle på kreditt hos Miss Mary, og Miss Mary vil be deg om å bruke en annen betalingsmåte. Klarna benytter personopplysninger til å utføre kundeanalyser, identifikasjon, kredittkontroll og markedsføring. Bruk personnummeret ditt som kundenummer dersom du tar kontakt med Klarna.


PayPal
Du kan betale med PayPal, velg alternativet i kassen og følg deretter instruksjonene. Du må ha en PayPal-konto for å kunne gjennomføre betalingen via PayPal.


Apple pay
Du kan betale med Apple Pay. Velg alternativet i kassen og følg deretter anvisningene. For å kunne gjennomføre betalingen må du ha en konto hos Apple Pay. Ingen ekstra avgift tillegges.


Google Pay
Du kan betale med Google Pay. Velg alternativet i kassen og følg deretter anvisningene. For å kunne gjennomføre betalinge må du ha en konto hos Google Pay. Ingen ekstra avgift tillegges.


Tilbakebetaling
Tilbakebetaling skjer normalt i løpet av 14 arbeidsdager fra vi har mottatt og godkjent en retur. Vi kan kun betale tilbake via samme betalingsmåte og til samme konto som ble benyttet når kjøpet ble gjennomført.

Levering

Miss Mary tilbyr følgende leveringsalternativer:


Levering via post – du betaler 50 kroner for å få de varene du har bestilt levert hjem til deg med posten. Levering skjer innen 4 til 13 virkedager etter at bestillingen er bekreftet. Hvis pakkens størrelse tillater det, vil du motta den i postkassen din. Dersom pakken er for stor til at den kan legges i postkassen din, vil du få et følgebrev der det står at pakken kan hentes på ditt leveringssted. I tilfelle varen ikke er tilgjengelig for levering, vil du bli varslet om dette når du foretar kjøpet eller i bestillingsbekreftelsen du mottar etter kjøp. Du har rett til å heve kjøpet når som helst hvis du ikke ønsker å vente på de varene som er bestilt. Kontakt vår kundeservice for å heve et kjøp.


Pakker som ikke hentes – kunden belastes med et gebyr på 150 kroner for alle pakker som ikke hentes på leveringsstedet. Avgiften dekker de faktiske kostnadene for frakt, forsendelse og håndtering.


Utenfor Norge – dersom du ikke bor i Norge, men i et annet land innen EU, kan du bestille fra oss via www.missmary.com


Tollfrie soner – Vi kan dessverre ikke levere varer til Svalbard, Jan Mayen og Bjørnøya. Takk for forståelsen.

Rett til å heve et kjøp, returnere og bytte varer

I henhold til loven har du en 14-dagers rett til å heve et kjøp. Hos Miss Mary har du en 100-dagers rett til å heve et kjøp og returnere varer. Når du bytter eller returnerer varer, sender du varene tilbake i samme stand som da du mottok dem. Fyll alltid ut vedlagte returkort. Varene kan returneres i posen de kom i. Ikke glem å betale for porto for pakken. Hvis du hever kjøpet eller ønsker å bytte varen, vil du måtte betale returporto. Retten til å heve et kjøp, returnere og bytte varer gjelder naturligvis ikke dersom varene har blitt brukt.


Hvis varer er defekte eller feilleveres, betaler vi returporto. Kontakt i så fall vår kundeservice for ytterligere veiledning. Hvis du har spørsmål ang. retur av varer, ring vår kundeservice på 69213143.


Hvis varene returneres, refunderer vi pengene dine innen 14 dager etter at vi har fått beskjed om retur, men ikke før varene er mottatt og sjekket av oss.


Hvis du har betalt via Klarna faktura og skal foreta retur:
Visste du at du kan gå inn på Klarna.no eller Klarna-appen og pause fakturaen? Da går du til berørte kjøp og klikker på «Rapportere retur». Fakturaen blir da automatisk pauset til vi hos Miss Mary har mottatt din retur. Har du bare returnert en del av kjøpet, vil du deretter motta en ny, oppdatert faktura for det du har valgt å beholde.


Returadresse:
Miss Mary of Sweden
c/o Jetcarrier
Isebakkeveien 75
1788 Halden


Her finner du det svenske Forbrukerrådets skjema for rett til å heve et kjøp. (Det er frivillig å fylle ut skjemaet, og det er ikke nødvendig for at kjøpet ditt skal bli hevet, eller for at varene dine skal kunne returneres. Det eneste du må fylle ut for å heve kjøpet, sende tilbake eller bytte varer er returkortet som fulgte med leveransen)

Klager

Vi setter pris på hjelp fra deg til å identifisere eventuelle feil med varene. Hvis du har noen grunn til å klage på de varene som er levert og ønsker å klage, send varene tilbake til oss så snart som mulig. I henhold til den svenske forbrukerloven, har du rett til å returnere varer innen tre år. To måneder regnes som en rimelig tid for å legge inn en klage. Vi vil kompensere deg for eventuelle fraktkostnader, pluss andre utgifter du måtte ha blitt påført i forbindelse med klagen din, for eksempel bensin, parkering, telefonutgifter og lignende. Hvis klagen gjelder et brukt produkt, kontakt vår kundeservice for ytterligere veiledning. Klager vedrørende brukte uvaskede plagg, vil ikke bli tatt hensyn til.


For løsning av tvister, vil det alltid bli henvist til Nasjonalt ombud for tvisteløsning (ARN). Miss Mary følger alltid ombudets anbefalinger.

Force majeure

Miss Mary er ikke ansvarlig for forsinkelser forårsaket av omstendigheter Miss Mary ikke har hatt kontroll over, for eksempel generelle arbeidskonflikter, krig, brann, lynnedslag, terrorangrep, endrede beslutninger fra myndigheters side, tekniske problemer, feil knyttet til strøm-/telekommunikasjonsforbindelser, datamaskintilkobling eller annen kommunikasjon, og mangler eller forsinkelser mht. tjenester fra underleverandører forårsaket av de omstendighetene som er nevnt her. Disse omstendighetene vil danne grunnlag for frigjøring fra erstatningskrav og andre straffer.


Revidert den 06.02.2024